Meten is weten

Phishing is nog steeds de meest gebruikte en meest succesvolle manier om in te breken op een netwerk. Ook de meeste varianten van de huidige ransomware gebruiken phishing om netwerken te infecteren. Middels de phishing actie wordt in kaart gebracht hoe weerbaar uw organisatie is tegen dit soort bedreigingen. Door een phishing actie te houden vooraf gaand aan een bewustwordingstraining, kan de effectiviteit van de training versterkt worden. Na een bewustwordingstraining kan de phishing actie eventueel herhaald worden om te meten of weerbaarheid gestegen is.

Onze werkwijze

Het onderwerp van de phishing mail wordt in overleg met u afgestemd. Vooraf gaand aan de actie wordt de phishing mail ter goedkeuring aan u voorgelegd. Op een afgesproken tijdstip ontvangen alle medewerkers een phishing mail welke duidelijke kenmerken van phishing bevat. Medewerkers die op de links in de phishing mail klikken zal duidelijk gemaakt worden wat het gevolg van hun handelen is, hierna wordt uitlegt hoe zij phishing mails kunnen herkennen. De uitleg en andere phishing tips worden na de campagne beschikbaar gesteld voor interne publicatie, zodat ook mensen die er niet in getrapt zijn toch kennis kunnen nemen van deze tips. Na afloop van de actie ontvangt u een beknopt rapport van de uitgevoerde actie en de resultaten, zodat je inzicht krijgt in de “awareness” van de organisatie. Door deze campagne op een later tijdstip te herhalen kan inzichtelijk gemaakt worden of de “awareness” gestegen is.

© 2018 Nova-Lan. All rights reserved.